maandag 24 oktober 2011

Kleasterwandeltocht - Drachten

22-10-2011 **** Vandaag heb ik deelgenomen aan de Kleasterwandeltocht vanuit Drachten. Het is de eerste tocht van de FLAL, uit haar winterserie 2011/2012. Ditmaal was ik alleen, Aartje heeft 2 weken geleden een vrij heftig auto-ongeluk gehad en is daar nu nog van herstellende. Het gaat gelukkig helemaal de goede kant op, maar een tocht van 25 km. zat er nog niet in. Zelf werk ik ook nog niet, maar mijn 'hulptroepen' geven aan dat wandelen o.a. een goed medicijn is. Toen ik hoorde dat Anne en Pietsje, 25 km. gingen wandelen was een afspraak snel gemaakt. Op tijd ging ik op weg naar Drachten, bij de start was het gezellig druk (580 deelnemers). Er werd ons een leuke tocht voorgespiegeld. Ik heb veel van Drachten gezien, veel water, maar ook ging het parkoers veel door de bossen. Brede wegen, maar ook modderige smalle paadjes werden niet geschuwd. De rust was in 't Bynt in Boornbergum. Een mooie grote accommodatie, dus ditmaal zitplaatsen genoeg (klasse !!). Na een korte rust weer op pad, ook nu wederom veel afwisseling in het parkoers, bos en weidse blikken over het landschap. Bij Drachten kwamen we langs het klooster en over de mooie fietsbrug. Na 5 uurtjes wandelen konden we ons afmelden bij het startbureau, daar werd ons nog wel gevraagd om een enquĂȘte in te vullen. Na dat ik de nieuwe lidmaatschapskaarten van de Flal in ontvangst heb genomen, hebben we nog even nagepraat. Anne en Pietsje, bedankt voor het gezelschap en tot een volgende keer.

2 opmerkingen:

  1. Aartje: Van harte spoedig herstel na je ongeval
    Peter Heesakkers

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Rob en Aartje

    We hebben genoten van de prachtige fotoreportage.
    Rob, wat jij de foto van de dag noemt is inderdaad een bijzondere foto.
    Ook de foto met de zelfontspanner is mooi geworden.
    Ook wij vonden het gezellig dat je met ons mee hebt gewandeld en wij hopen dat Aartje snel weer hersteld mag zijn, zodat we het nog een keertje met z'n vieren over kunnen doen.

    Groetjes,

    Anne en Pietsje

    BeantwoordenVerwijderen